FAQ

Categorie: Probleem Oplossen

De Foscam App genereert de foutmelding ‘Failed to connect, please try again’.


Stap 1: Controleer of de Foscam camera verbonden is met internet.

Als je kunt inloggen op de camera vanuit de Foscam-app wanneer het mobiele apparaat is verbonden met hetzelfde netwerk als de camera, maakt het verbinding met internet.

Stap 2: Controleer of het mobiele apparaat is verbonden met internet.

Open een webbrowser op het mobiele apparaat en probeer toegang te krijgen tot een website. Als de site toegankelijk is, heeft het mobiele apparaat toegang tot internet.

Stap 3: Controleer of de P2P-functie van de camera is ingeschakeld.

Log in op de camera via een webbrowser op een computer die is aangesloten op hetzelfde LAN. Navigeer naar Instellingen → Netwerk → P2P en controleer of de functie is ingeschakeld. Of wijzig de P2P-poort naar een andere.

Stap 4: Verlaag de bitsnelheid en framesnelheid van de live videofeed van de camera.

Er zijn momenten waarop netwerksnelheden en verkeer de hoeveelheid data/video-feed die toegankelijk is voor het mobiele apparaat kunnen verminderen. In dit geval kan het verlagen van de hoeveelheid onbewerkte videogegevens die naar het mobiele apparaat worden verzonden, een netwerk gerelateerd probleem zoals dit verhelpen.

Stap 5: Wijzig de P2P-poort van de camera indien de poort wordt geblokkeerd door een firewall van de router of de ISP.

Als uw camera ondersteuning biedt voor het wijzigen van het P2P-poortnummer zoals hieronder, kun je de P2P-poort wijzigen in elk nummer tussen 10000 en 60000.

Stap 6: Controleer op eventuele firmware-updates op de camera en zorg ervoor dat de Foscam-app up-to-date is met de nieuwste versie. Probeer na de update opnieuw verbinding te maken.