FAQ

Setup

Categorie: Setup

Overzicht: Dit artikel introduceert de stappen om in te loggen op een Foscam HD-camera voor de eerste keer met behulp van Windows en MacOS.
Opmerking: als dit de eerste keer is dat de camera wordt aangemeld, volg dan de onderstaande links voor de juiste webbrowser voordat u doorgaat met het installeren van de juiste webbrowser-plug-in.
Voor het installeren van de plug-in op een Windows-computer, zie hier:
Voor het installeren van de plug-in op een MAC-computer, zie hier:
Voorbereiding:
1.(Sla deze stap over als de camera al is geconfigureerd en geverifieerd als verbonden met het netwerk.) Schakel de camera in en verbind deze met de router via een ethernetkabel.
2.Controleer of de camera en de computer op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.
Stap 1: Download en installeer de Equipment Search Tool (sla deze stap over van de software die al is geïnstalleerd)
Officiële downloadsite: http://www.foscam.com/download-center/software-tools.html
Opmerking: er zijn twee tools beschikbaar, één voor Windows-computers en één voor MacOS
Stap 2: Voer de Equipment Search Tool-software uit op de computer.
Alle Foscam-camera’s die op het netwerk zijn aangesloten, worden in het venster weergegeven.
Noteer het IP-adres van de camera die moet worden geconfigureerd.
Opmerking: Zorg ervoor dat u op een Windows-computer alle geïnstalleerde virtuele netwerkstuurprogramma’s uitschakelt. Ze zullen interfereren met de Equipment Search Tool en voorkomen dat deze toegang krijgt tot het LAN. Als u geen Foscam-producten kunt zien, controleert u deze stuurprogramma’s in Apparaatbeheer.
Dit type stuurprogramma wordt geïnstalleerd door Oracle Virtual Box.

Dubbelklikken op het IP-adres van de camera opent de standaard webbrowser. Zorg er op een Windows-computer voor dat Microsoft Edge, IE, Chrome of Firefox wordt gebruikt. Gebruik op MacOS Safari. Schakel alle pop-upblokkeringen uit die mogelijk actief zijn, anders interfereren ze met de interface naar de camera.
Stap 3: Als u handmatig een webbrowser start, voert u het IP-adres en poortnummer voor de camera in.
Voer uit het bovenstaande voorbeeld om in te loggen op de FN3109H-camera de volgende regel in.
http://192.168.15.23:88
Druk op de Enter-toets.
De inlogpagina voor de camera zou in het browservenster moeten verschijnen.
Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de camera in. Als dit de eerste keer is dat de camera wordt aangemeld, is de standaard gebruikersnaam Admin gevolgd door een leeg wachtwoord. Tijdens een eerste keer inloggen, wordt u gevraagd om een ​​nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord voor de camera in te voeren. Zorg ervoor dat u deze informatie ergens noteert voor toekomstig gebruik.

Stap 4: Ga door met het configureren of gebruiken van de camera zoals gewenst.

Probleem Oplossen

Categorie: Probleem Oplossen

De Foscam App genereert de foutmelding ‘Failed to connect, please try again’.


Stap 1: Controleer of de Foscam camera verbonden is met internet.

Als je kunt inloggen op de camera vanuit de Foscam-app wanneer het mobiele apparaat is verbonden met hetzelfde netwerk als de camera, maakt het verbinding met internet.

Stap 2: Controleer of het mobiele apparaat is verbonden met internet.

Open een webbrowser op het mobiele apparaat en probeer toegang te krijgen tot een website. Als de site toegankelijk is, heeft het mobiele apparaat toegang tot internet.

Stap 3: Controleer of de P2P-functie van de camera is ingeschakeld.

Log in op de camera via een webbrowser op een computer die is aangesloten op hetzelfde LAN. Navigeer naar Instellingen → Netwerk → P2P en controleer of de functie is ingeschakeld. Of wijzig de P2P-poort naar een andere.

Stap 4: Verlaag de bitsnelheid en framesnelheid van de live videofeed van de camera.

Er zijn momenten waarop netwerksnelheden en verkeer de hoeveelheid data/video-feed die toegankelijk is voor het mobiele apparaat kunnen verminderen. In dit geval kan het verlagen van de hoeveelheid onbewerkte videogegevens die naar het mobiele apparaat worden verzonden, een netwerk gerelateerd probleem zoals dit verhelpen.

Stap 5: Wijzig de P2P-poort van de camera indien de poort wordt geblokkeerd door een firewall van de router of de ISP.

Als uw camera ondersteuning biedt voor het wijzigen van het P2P-poortnummer zoals hieronder, kun je de P2P-poort wijzigen in elk nummer tussen 10000 en 60000.

Stap 6: Controleer op eventuele firmware-updates op de camera en zorg ervoor dat de Foscam-app up-to-date is met de nieuwste versie. Probeer na de update opnieuw verbinding te maken.